Ta Basta Awor - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hauwert - WaarBenJij.nu Ta Basta Awor - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hauwert - WaarBenJij.nu

Ta Basta Awor

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Januari 2016 | Aruba, Paradera

Hallo Allemaal,

Ta basta awor - Het is mooi geweest.
Ik ben klaar om terug naar Nederland te gaan. Ik heb ontzettend veel geleerd hier en ook ontzettend veel gedaan. Ik heb niet alleen veel geleerd over hoe de mensen hier leven en hoe de zorg hier gaat maar ook heel veel geleerd over mijzelf. Over wie ik ben, wat mijn normen en waarden zijn en dat ik communicatie heel erg belangrijk vindt. Daar ben ik de afgelopen 3 maanden wel vaak over gestruikeld en niet alleen op stage.

Mijn vorige verslag is nog geschreven in 2015, bij jullie al 2016. Francis en ik hebben 's avonds vuurwerk gekeken. Soms echt super mooi maar vergelijkbaar met Nederland. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we film gekeken. Nieuwjaarsdag zijn we naar het strand gegaan en hebben we een nieuwjaarsduik gedaan. Want als je hier bent kan het natuurlijk niet zo zijn dat je die niet gedaan hebt, haha.
Zaterdag 2 januari hebben we een drankje in het beroemde Hard Rock Café gedaan waar een live bandje speelden.
Helaas is het hier de gewoonte om tot 6 januari vuurwerk af te steken. En dan is het niet mooi siervuurwerk maar echt harde knallen. Zo hard dat ik bijna me stoel afsprong en viel van schrik.

De eerste week van januari hebben we niet zo veel gedaan. Ik heb veel aan me opdrachten voor school gewerkt, moet ook gebeuren. Vrijdagmiddag zijn we naar de Spaanse Lagoon geweest. Dat is een mooi vogelrijk gebied vlak bij Santa Cruz. Vogels heb ik niet veel gezien maar wel heel erg veel salamanders en heel veel mooie stukken natuur. Het doet zijn naam Lagoon eer aan. 's Avonds waren we uitgenodigd voor de nieuwjaarsborrel van het Wit Gele Kruis. Er was ons verteld dat we een borrel zouden doen, dat we wat hapjes kregen en dat we een bus toch zouden maken. Dus wij gewapend met camera en comfortabele kleding daarheen. Bleek het een party bus te zijn. Nou, hele ervaring rijker. Met ze alle in die bus, koelboxen vol bier en drank mee en een Dj. In de bus waren alleen langs de zijkant banken, in het midden een aantal palen en wat touwen aan het dak om je vast te houden. En daar gingen we hoor, dansend in de bus met veel muziek en getoeter een rondje over het eiland. Van Santa Cruz naar Noord, van Noord naar Paradera en vanuit daar naar Savaneta. Door de franse pas en uiteindelijk weer terug naar Santa Cruz. 3 uur lang dansen in een bus. In Nederland nog nooit gezien, hooguit op een carnavalsparade wagen. Ik heb me echt prima vermaakt en een hele leuke avond gehad.
Zaterdag was ik daardoor wel een beetje brak maar gelukkig kon ik uitrusten tijdens het Ek Allround dat ik hier ook kan volgen. :D
Zondagochtend hebben we weer een duik gemaakt. Dit keer bij een andere duikschool en wat een super duik. De eerste duik vanaf een boot en dan gelijk naar een wrak van een schip. Zelf even een kijkje kunnen nemen in het schip. Super gaaf. De tweede duik gingen we naar een vliegveld onderwater of nouja, er lagen nog allemaal brokstukken van vliegtuigen. Motoren, propellors, vleugels, staarten. Super grappig. Tijdens die tweede duik hebben we zelfs een hele dikke felgroene Murene gezien. Ook heel veel trompetvissen en een heleboel andere vissen van mega groot naar heel klein. En het allermooiste? De octopus. Eindelijk een in het echt gezien. Nu alleen de schildpad nog.

Maandag weer naar stage geweest en ik mocht vandaag met de tienermoederconsulente meelopen. Met twee andere stagiaires. 2 huisbezoeken gehad bij de tienermoeders en verder geklets met die meiden. Helaas 's avonds een dikke migraine aanval, waarschijnlijk door het duiken van de dag ervoor.
Dinsdag heb ik een goede stagedag gehad. Ik mocht namelijk voor het eerst de vaccinaties geven. Weer een stap dichter bij het eind.
Woensdag en donderdag was ik lekker vrij en heb ik veel voor school gedaan. Donderdag heb ik gekookt voor Francis en mij en voor Leon. Een goede vriend van Francis die hier een weekje op bezoek is.
Vrijdag zijn we met ze 3e naar Oranjestad geweest waar we heerlijk even gewinkeld hebben.
Gisteren hebben we de hele dag op het strand gelegen en zijn we 's avonds lekker uit eten geweest bij een Pizzeria. Erg lekker.

En toen was het alweer zondag. Vandaag gaan we naar de donkey sanctuary. Aankomende week nog twee stage dagen en mijn eindbeoordeling. Dan zit de stage er alweer op en komt ook het eind van mijn verblijf in zicht. Om precies te zijn nog 10 dagen en dan vlieg ik weer terug naar Nederland. En ik kijk ernaar uit. Ik verlang naar mijn en vooral naar Mark zijn heerlijke bedje maar ook naar Mark zelf. En naar mijn familie natuurlijk. De laatste 10 dagen nog even doorploeteren, mijn opdrachten afmaken, misschien nog een duik maken en een start maken met mijn fotoboek.

Ohja, vorige keer schreef ik dat ik nog geen stageplek had om af te studeren. Die heb ik nu wel, eindelijk. Ik ga 20 weken stagelopen op de afdeling Chirurgie in het Westfries Gasthuis in Hoorn. Ik kijk ernaar uit.

Sunchi - kus van mij en tot over 10 dagen
Dag Dushi's



  • 17 Januari 2016 - 15:47

    Monique :

    Wat een mooie belevenissen en een pracht verhaal. Het meeste heb ik natuurlijk al vernomen door de vele tientallen, soms nachtelijke(

  • 17 Januari 2016 - 15:57

    Monique :

    Wat een mooie belevenissen en een pracht verhaal. Het meeste heb ik natuurlijk al vernomen door vele tientallen, en soms nachtelijke() app'jes. Maar als ik alles zo lees, dan ervaar ik hoeveel je eigenlijk meemaakt en jezelf ontwikkeld! Ik ben zo trots op je.
    Nog tien daagjes.... Ik hoop dat jullie nog een mooie duik gaan maken en dat een schildpad naar je glimlacht.... Dat je nog vele gekleurde vissen op de go pro kan zetten... o nee die onderwatercamera is overleden.... dan maar opslaan in je geheugen.... dat je nog lekkere stranddagen hebt.... verlangend naar die koude kikkerlandje... Liggend op het warme zand..... Dat je Sl je stageverslagen af hebt en een mooie voldoende voor je stagebeoirdeling op zak.... zodat je weer fris aan je nieuwe stage in Hoorn kan beginnen.... Geniet nog deze laatste dagen op het zonnige Aruba....
    Liefs mam

  • 17 Januari 2016 - 16:08

    Mark:

    Ik kan niet wachten tot je terug bent! Kusje

  • 17 Januari 2016 - 20:53

    Tina:

    I am so pleased for you that everything is falling into place. Congratulations for your acceptance in het Gasthuis in Hoorn. Keep well, what a wonderful experience in Aruba, with new challenges coming your way back home. Love to you and all around you, Tina

  • 17 Januari 2016 - 21:24

    Thea Boon:

    Hay Laura

    Wat weer leuk om te lezen hoe het met je gaat en waar je allemaal mee bezig bent.
    Wat fijn dat je een plek heb om af te studeren.
    Wij zijn ook blij als je terug bent.
    We nemen vanaf vanavond scropioen op dus hebben we een lange zit voor de boeg maar wel gezellig.
    Heel veel succes de laatste dagen dikke knuf van ons.

  • 17 Januari 2016 - 21:59

    Oma Gahler:

    Hallo Laura
    wat een leuk verslag heb je gemaakt en wat heb je veel gezien dat neemt niemand je weer af.Ik wens je nog een paar leuke dagen en dan maar tot ziens gr oma gahler

  • 18 Januari 2016 - 08:19

    Rob:

    Hoi Laura,
    Het einde is in zicht! Je hebt het overleefd ;-)
    Nu kan je gaan uitkijken naar de terugreis naar dat kouwe kikkerlandje. Er ligt hier sneeuw...niet bijster veel, maar toch

  • 18 Januari 2016 - 08:21

    Rob:

    Er is een heel stuk tekst weggevallen...???
    Groetjes Rob

  • 18 Januari 2016 - 12:06

    Bas:

    Leuk om te lezen Lau! Geniet nog even en tot gauw! gr Bas

  • 18 Januari 2016 - 16:07

    Corine:

    Hoi Laura
    Wat heb ik genoten van je verslagen, wat een heerlijke, leerzame en fantastische tijd heb je gehad! Nog even de eindsprint en dan weer lekker naar huis. Geniet nog maar even, je zult snel genoeg terug verlangen. Groetjes Corine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 5673

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis - Aruba

Landen bezocht: