Mama, opa & oma op bezoek! :D - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hauwert - WaarBenJij.nu Mama, opa & oma op bezoek! :D - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hauwert - WaarBenJij.nu

Mama, opa & oma op bezoek! :D

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 December 2015 | Aruba, Paradera

Bon Dia Dushiiiiiii’s
Het heeft even geduurd maar hier is dan eindelijk weer een verhaaltje van mij. Ik heb de afgelopen weken heel erg veel gedaan dus zal wel een lang verhaaltje worden 
Mijn vorige verslag schreef ik op woensdag 25-11. Die donderdag daarna hebben we kennis gemaakt met de eerste chagrijnige Arubaan, helaas. We hebben de eerste week dat we op Aruba waren een auto geleend. Die hadden we eigenlijk tot woensdag. Maar omdat dat niet handig was (we zouden de andere auto pas op deze donderdag krijgen) hebben we dat verlengt. Daar was die vrouw al niet te spreken over. Vervolgens willen wij de auto inleveren komen we 4! Liter benzine te kort. Moesten we dus bijtanken. Dik gedoe maar gelukt. Bij het huren van de auto werden we opgehaald. Nu was er ‘zogenaamd’ niemand om ons terug te brengen. Gelukkig kon Brenda (een vriendin van de eigenaar) ons oppikken, wat super is anders hadden we moeten lopen. ’s Avonds kwamen Brenda en Elie ook de andere auto brengen ( Die 1000000000x beter is). Vrijdag waren we lekker vrij. We hebben toen de Hooiberg beklommen. Een ‘berg’ die wel 165m hoog is met 562 treden naar boven. Best wel zwaar evengoed. Bovenaan hadden prachtig uitzicht over het hele eiland. Je kunt Palmbeach zien maar ook Babybeach. Super uitzicht. Helaas begon daarna de spierpijn al. ’s Avonds zijn wel lekker uit eten geweest en hebben we een drankje en dansje gedaan bij Moomba. Gezellig tentje.
En toen was het zaterdag. De grote dag die helaas begon met heeeeeel erg veel spierpijn bij mij. Lopen ging moeizaam. We hebben overdag het huisje beetje schoongemaakt en boodschappen gedaan en toen begon het aftellen pas echt. Ik was bloedzenuwachtig op dat vliegveld. En wat duurt het dan lang. Het is echt superfijn om ze hier gehad te hebben. Die avond hebben we gezellig bi gekletst bij het huisje van Mama, Opa en Oma. En wat is dat een mooi plekje. Ik ben jaloers. Daarna hebben ze ook nog even kennisgemaakt met ons huisje en toen zijn we lekker gaan slapen. De volgende dag hebben we nadat we koffie met gebak hebben gehad een rondrit over het eiland gedaan. Helaas was het erg regenachtig. Doordat het zo hard waaide en soms ook erg regende hadden we niet overal even mooi uitzicht. Wel bij de Natural Brigde. Wat was het prachtig daar. Hoge golven door de wind en super mooi uitzicht op zee. De rondrit begon in Oranjestad, toen richting Noord en de kust daar en we sloten af bij baby beach aan de andere kant van het eiland. ’s Avonds hebben we lekker bij ons Spaghetti gegeten. Maandag hadden Francis en ik gewoon stage en hebben de andere boodschappen gedaan en geluierd bij het zwembad. Op stage heb ik voor het eerst zelf een consult gedaan wat erg leuk was om te doen. Met mama, opa en oma ben ik ook nog even langs Perle d’or gereden wat vanuit school werd aangeraden. Toch blij dat we verder gezocht hebben. Dinsdag liep ik mee met de arts wat resulteerde in een zeer productief dagje. Veel consulten zelf kunnen doen en even goed aan mijn Engels gewerkt. De arts spreekt namelijk bijna geen Nederlands. Uit stage weer lekker bij het zwembad van mama, opa en oma geluierd en na het eten een spelletje triviant gedaan die door mij werd gewonnen :D. Omdat ik woensdag vrij zou zijn ben ik lekker bij mama blijven slapen. ’s Morgens samen met opa en mama een paar baantjes in het zwembad genomen en na het ontbijt zijn we richting O’stad gegaan. Hier hebben we een bezoek gebracht aan het parkje waar de honderden leguanen lopen. Wat zijn ze toch mooi soms. Na het parkje hebben we de boulevard en mainstreet verkent en hier een ijsje gegeten. De middag hebben we doorgebracht op Babybeach. Er stond helaas erg veel wind dus we dachten dat we niet echt konden snorkelen. Totdat ik ineens vissen aan me been voelden. Gauw de snorkelspullen gepakt en er waren toch een heleboel vissen. Van die hele mooi maanvissen maar ook doorzichtige en pikzwarte vissen. Ik heb een heerlijke dagje met jullie gehad. Op donderdag was ik vroeg klaar met stage en ben ik opgepikt door mama en opa waarna we lekker bij het zwembad hebben gelegen. ’s Avonds zijn we uiteten gegaan bij Barefoot. Wat een super uitzicht heb je hier. Je ziet de zon onder gaan (als je mooi weer hebt). Helaas was het erg bewolkt maar ook dit geeft een mooi uitzicht. Zeker omdat je de vliegtuigen bijna ziet landen. De laatste paar meters van de landing kan je helaas niet zien. De ene laatste dag hebben we rondgereden en gelopen in National Arikok park. Hier zie je ook weer zoveel verschillende landschappen. Je zou bijna denken dat je door drie landen heen rijdt. Ik denk dat ik hier de mooiste plekken van Aruba heb gezien. Mooi inhammen gemaakt door de zee en twee grotten gezien. Een van deze grotten, daar woonde allemaal vleermuizen. Soms wel een beetje eng als ze gaan vliegen. De andere grot had allemaal indianen tekeningen. Ook hadden ze hier een pool waar van die dokter fish visjes in zwommen. Wat een superraar gevoel is dat maar wel echt heerlijk. De vissen variëren van 1 cm tot zeker wel 10cm. En wat zijn je voeten en handen zacht daarna, geef mij maar elke dag zo’n badje. Op de terugweg zijn we nog even langs de Lourdes grot gereden al was dat niet meer dan een inham in de berg waar een Maria beeld stond met een altaar. ’s Avonds hebben we heerlijk de BBQ aangestoken na een verfrissende duik in het zwembad. En toen was de week alweer voorbij. Wat heb ik van jullie genoten zeg. Zaterdag zou ik jullie weer op het vliegtuig zetten. Het vliegtuig bleek 3 uur vertraging te hebben waardoor we nog samen hebben kunnen dineren. En toen was het toch echt zo ver. Jullie moesten mij weer verlaten. Wat vond ik dat moeilijk en gewoon weg kut. Vooral de zondag daarna maar gelukkig heb ik 4(!) uur lang kunnen skypen met Mark! :D<3.
Maandag, dinsdag en woensdag niet zo heel veel beleeft. Stage gelopen, aan me huiswerk gezeten en in de zon gezeten. Donderdag mijn tussenbeoordeling gehad en ze zijn blij met mij. Gisteren heb ik ’s morgens de keuken eens flink in het sop gezet en verder lekker geluierd. ’s Avonds zijn we uit eten geweest. We waren uitgenodigd door het Wit Gele Kruis voor het kerstdiner. Dit was gezellig en ik heb heerlijk gegeten. Ook hebben we kennis mogen maken met de Directeur van het WGK en de voorzitter van het bestuur.
Vandaag gaan we lekker naar het strand. Lekker snorkelen en chillen op Palm Beach. En dan begint maandag de laatste week voor de kerstvakantie. En kerstvakantie is dubbelfeest. Ik ben lekker vrij, twee weken lang en van de twee weken zal mijn allerliefste vriendje, maatje en knuffelbeer hier zijn! Mark, IK KIJK ER NAAR UIT!
Ik wens jullie allemaal een fijn weekend. Wanneer het volgende verslag komt weet ik niet maar ik gok na Kerst. Dus voor jullie allemaal hele fijne kerstdagen en geniet van elkaar.
Dikke kus, Laura

  • 12 December 2015 - 16:27

    Alexandra:

    Lieve Laura, wat een fantastisch verhaal :-) Ik geniet van je verslagen en kijk uit naar het volgende bericht! Veel plezier met Mark en een hele fijne kersttijd!

  • 12 December 2015 - 17:58

    Opa:

    Weer een leuk verhaal gemaakt, we kunnen het zo wee meemaken
    Heel fijne vakantie met Mark en fijne feestdagen.
    Liefs en xxxx vaan ons.

  • 12 December 2015 - 19:42

    OMA NELLY:

    Goed beschreven leuk gedaan hoor Laura.
    ja wij hadden ook fijne tijd met jullie.
    Jammer dat het zo snel ging.
    Nog even en
    dan is Mark al weer onderweg naar zijn liefje.
    Fijn van je mooie beoordeling dat doet je best wel goed he.
    Liefje tot ziens en fijne Feestdagen alvast
    Lies Oma

  • 13 December 2015 - 05:34

    Tina:

    What a fantastic experience to have your mum, opa and Oma with you and not long after they have left your best buddy. I am so very happy for you and for them to have this lovely relationship together. Furthermore I am sure the powers that be are happy to have you in Aruba. It all sound so interesting and your experiences are obviously giving you a lot of pleasure. Keep enjoying every experience that comes your way, it can only add to your life experience. I for one, would love to receive the treatment from the doctor fish nibbling at my feet. Until next time, wishing you a happy Christmas and New Year. Bye for now.

  • 13 December 2015 - 18:40

    Pietie:

    Hoi Laura, net even bij je moeder langs geweest om de verhalen van Aruba te horen. Heeft ze hier wel een groot feest gemist vanwege Nico z'n 60 ste verjaardag. Maar bij jou was ze toch liever. Fijn dat het met je opleiding daar goed gaat. Nog een paar dagen en dan komt Mark al. Lekker samen vakantie vieren. Fijne kerstdagen samen. Groetjes, ook van Nico, Pietie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 5662

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis - Aruba

Landen bezocht: