Stage - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hauwert - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Laura Hauwert - WaarBenJij.nu

Stage

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 November 2015 | Aruba, Paradera

Lieve Allemaal,

Hier weer een berichtje uit One Happy Island. Als eerste wil ik even vertellen dat ik het ontzettend leuk vind dat jullie reageren op mijn verhaaltjes. Leuk om jullie reacties te lezen en zo heb ik het gevoel een beetje bij jullie te zijn. Want dat valt me best wel heel erg zwaar, zo ver weg. Gelukkig komen Mama, Opa en Oma hier zaterdag aan en die blijven een week. Ik kan niet wachten! :D

Mijn vorige verslag sloot ik af met dat we uit eten zouden gaan. We zijn op de boulevard van Palm beach wat gaan eten, bij een Italiaan. Onwijs lekker maar de porties waren erg groot. Daarna zijn we terug gegaan naar het huisje, allebei uitgeput van de week.
Maandag ben ik met de neonatale gehoorscreening mee geweest. Volgens mij gaat dit in Nederland hetzelfde. Microfoondingetje in het oor dat geluidjes maakt en de geluidjes die het oor zelf maakt weer opvangt.
's Middags heb ik uitgebreid met Mama geskyped. Dat had ik echt wel even nodig. Omdat het de afgelopen dagen zo rustig was is er besloten dat ik vandaag een dagje op het hoofdkantoor zou werken aan me opdrachten. Hier stond de airco vol aan wat er voor zorgde dat ik het gewoon KOUD had. Ja dat kan op Aruba. Ze zetten de airco hier overal op Nederlandse huiskamer temperatuur, tussen de 20 en 22 graden. Als je van buiten komt is dat pittig koud, zeker als je gewoon in je dunne zomerbroek en t-shirt komt en zij allemaal in pak lopen. 's middags zijn we bij het beachtennis wezen kijken. Grappige sport op te zien maar lijkt mij wel ontzettend zwaar! Daarna weer boodschappen gedaan en toen thuis lekker gechilld. Oja, we zijn ook nog langs Perle d'or gereden. Blij dat we daar niet zitten. Je moet over verschillende zandweggetjes rijden om er te komen en het is zo ongeveer helemaal ommuurd. Ook woon je met ze alle in een gebouw en wanneer je wilt koken moet je je eigen pannen aanschaffen, net als eigen borden en bestek (heb ik mij laten vertellen).
Woensdag weer mee met de kraamzorg. Toen ik klaar was, was het net begonnen met gigantisch regenen. En als het hier regent, regent het hard. er is geen riolering dus de hele weg ligt gelijk vol met water. Zand en modder spoelt ook over de weg heen en ligt er nu nog (een week later). Best wel eng om te rijden dan want je ziet weinig (door slechte ruitenwissers) en van lampen aanzetten hebben de meeste nog nooit gehoord). Donderdag was mijn laatste dag op de kraam. 's morgens meegeweest met de gehoorscreening. Ik zou ook nog mee gaan met een andere test (de AABR) die wordt gebruikt bij kindjes die drie keer onvoldoende scoren op de andere test. Helaas was dat gezin niet thuis. Vroeg thuis dus lekker gechilld ook weer. Chillen bestaat hier voornamelijk uit appen met het thuisfront, netflix kijken, spelletjes spelen op me telefoon of lezen.
Vrijdag waren we vrij. We hadden het plan om een duik te maken maar de duikschool ging er niet meer op uit die dag. Toen een afspraak gemaakt voor morgen. We hebben bij babybeach dus een aantal uur op het strand gelegen. Ik denk dat ik dit strand nog mooier vind dat eagle beach. Het is gelegen in een inham, het strand loopt geleidelijk af en het is super rustig op het strand. Heerlijk. Het water was lekker fris. 's Middags hebben we boodschappen gedaan en heel toevallig stonden daar de mensen die naast ons zaten in het vliegtuig. Toevallig. Bij de supermarkt hebben we heel schattig een mini kerstboompje gekocht bedenkt met sneeuw. Hij had alleen een heel lelijk potje dus zijn we naar de Flora gereden. Dit is zo ongeveer de Boet alleen dan in het mini. Maar wel met Kerstshow. Ik baalde al dat ik niet naar de Boet kon dit jaar maar heb nu toch een beetje kerstboet gehad, haha. Helaas kreeg ik 's avonds het bericht dat mijn lieve papa toch niet langs zou komen. Hij moest mee op de vlucht naar Bonaire. Dat was wel echt even balen maar ik wist dat die kans erin zat. Zaterdagochtend was het dan zover. We hebben onze eerste echte buitenduik gemaakt (die twee in Nl tijdens onze lessen niet meegerekend). En wat was dat gaaf zeg. 15m Diep. Zoveel Koraal. Helaas niet zo mooi als in Australië maar wel met een heleboel vissen en andere dieren. We hebben morene gezien, een zeeslag (GAAF) en koraal duivels. En wat zij die beestjes mooi zeg. Verder een heleboel andere vissen en ook nog van die mooie maanvissen.
Zondagochtend zijn we naar een vlindertuin geweest. wanneer je in Nederland hier naar toe ga is het mega benauwd binnen enzo maar hier is het super lekker. De temperatuur is gewoon die van buiten en af en toe valt er wat miezerig water neer. Super mooi vlinders enzo. En wist je dat die hele mooie blauw eigenlijk transparant is. Hij verkleurt door de lucht. Net als dat de ozon blauw is, is deze vlinder ook hierdoor blauw. Je ziet ze dan ook soms wel in paars of zelfs in groen. Eentje zat er stil op de plant en dan als je zelf heen en weer beweegt zie je de kleuren veranderen. We hebben onwijs veel foto's gemaakt hier. Helaas heb ik die midden weer een flinke terugval in me heimwee gehad. En hierdoor ben ik eigenlijk de hele week al moe.

Maandag was het dan zover, het consultatiebureau. Ik moest in Noord zijn, Francis in San Nicolaas. Gelukkig kon ze meerijden met iemand. Die dag liep ik met de assistente mee. Zij weegt de kinderen die voor een consult komen en zij meet ook hun schedelomtrek en de lengte. Daarna schrijft ze dit allemaal op in het groeiboekje voor de ouders en in het dossier voor de vpk en de arts. Ik kon hier gelukkig wel bij helpen.
Dinsdag liep ik met de vpk mee. Zij doet verschillende testjes bij de kinderen bijvoorbeeld met blokken of papiertje om te kijken hoever ze in hun ontwikkeling zitten. Ook geeft zij een aantal vaccinaties. Ik heb die dag minder kunnen doen omdat ik de taal niet spreek. Dat is echt wel lastig soms. Gelukkig praten baby's nog niet dus daar kon ik wat meespelen.
Vandaag liep ik mee op de BOVV. Dit is het bureau voor opvoeding en voorlichting. Hier worden verschillende vragen aan de ouders en het kind (vanaf 2.5 jaar) gesteld om het gedrag van het kind te inschatten en de ontwikkeling. Ook hier worden in spelvorm weer verschillende testjes gedaan. Vandaag kon ik helemaal weinig doen omdat de kinderen geen Nederlands spreken. 's middags was er een prikactie in Noord waarbij ik wel kon helpen gelukkig. Prikken mag ik nog niet maar voorbereiden wel. De meeste kinderen ondergaan de vaccinaties prikken goed. Er waren er een paar die het echt niet leuk vonden en dan kunnen ze ook hier heel hard schreeuwen. En vanmiddag dan weer eens geskypd met mijn lieve Vriendje. Mark, ik mis je echt ontzettend en kijk onwijs erg uit naar 19 december.

Morgen weer een dagje stage, vrijdag vrij en dan zaterdag is het eindelijk zo ver. Mama, opa en oma hier! Ik kijk naar jullie uit!

Lieve allemaal, het is hier nu half 8 en ik ga maar eens wat eten. Door het warme weer en in combinatie met het skypen met Mark heb ik helemaal geen honger. Helaas kan ik niet leven op twee broodjes, een bakje yoghurt (Ja ik eet tegenwoordig yoghurt, wel met honing en chococrueslie) en een banaan per dag.

Ik wens jullie een fijne nachtrust en kijk met plezier uit naar jullie reacties.
Dikke kus en veel knuffels

  • 26 November 2015 - 01:09

    Tina:

    It is wonderful to read what you are putting down in this your journal. I get a complete picture of your life in Aruba. What a marvellous opportunity for you to stretch yourself in your chosen work and in your personal development. How wonderful is the Internet to enable you to be in close contact with your mum, your friend Mark and no doubt others as well. In this way alleviating your homesickness. I appreciated Skype when I first met Cliff. He lived on his farm 110 km from where I lived. So we talked in the morning, at lunch time and late at night on the weekdays he was at his farm and I was here. I am thrilled for you, and for your Mum and Opa and Oma, it will soon be Saturday. Will you tell them how I enjoy reading about all your goings on. Veel liefs, Tina xox

  • 26 November 2015 - 08:41

    Monique :

    Lieve lauwtje, super om alles te lezen. Je maakt zoveel mee. En toch een goedgekeurd omniet naar Perle d'Or te gaan. Zijn jullie nu lekker vrij en zelfstandig!! Ionen zo benieuwd naar om alles met eigen ogen te zien. Tot zaterdag, lieve dochter van me. Xxxx

  • 26 November 2015 - 08:44

    Monique:

    26 november 2015 08:41 | Door: Monique
    Lieve lauwtje, super om alles te lezen. Je maakt zoveel mee. En toch een goed gekozen om niet naar Perle d'Or te gaan. Zijn jullie nu lekker vrij en zelfstandig!! Ik ben zo benieuwd naar om alles met eigen ogen te zien. Tot zaterdag, lieve dochter van me. Xxxx

  • 26 November 2015 - 09:17

    Rob:

    Hoi Laura!
    Wat een lap tekst en wat een afkortingen die me helemaal niets zeggen lol.
    Maar toch leuk om te lezen hoe het jullie vergaat en hoe het er aan toe gaat op dat verre eiland.
    Nooit gedacht dat je 22 graden koud zou vinden hahaha.
    Ik hoop dat je veel plezier hebt volgende week met Monique en opa en oma. Ik moet haar een week missen

  • 26 November 2015 - 09:19

    Rob:

    Het laatste stuk tekst is weggevallen...
    "Maar gelukkig kunnen we skypen. Groetjes Rob"

  • 26 November 2015 - 12:16

    Thea Boon:

    Hay Laura

    Wat is het toch leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.Wat maak je toch leuke dingen mee.
    Nog een paar nachtjes dan zijn je moeder opa en oma er.Super gezellig hoor.
    We zijn er benieuwd naar de foto's het lijkt me zo mooi daar.
    Nog heel veel plezier en een dikke knuf Ronald en Thea XX

  • 29 November 2015 - 00:31

    Mark:

    Hoiiii lieverd,

    Ik ben blij dat je veel mee maakt op Aruba. Alleen jammer dat het eilandtje hier heel ver vandaan is.

    Heel veel plezier met je mama, opa en oma.

    Kusjes en knuffels, ik mis je...

    Mark

  • 29 November 2015 - 00:31

    Mark:

    Hoiiii lieverd,

    Ik ben blij dat je veel mee maakt op Aruba. Alleen jammer dat het eilandtje hier heel ver vandaan is.

    Heel veel plezier met je mama, opa en oma.

    Kusjes en knuffels, ik mis je...

    Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 5664

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis - Aruba

Landen bezocht: